در حال بارگذاری
طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

اثربخشی تبلیغات

توصیه‌هایی جهت افزایش 10 برابری اثربخشی تبلیغات !
بررسی آمارها به ما نشان می دهد که پایداری در کسب و کار با شناخت درست از آن حاصل می شود . صاحبان کسب و کارهای خدماتی و تولیدی باید به درستی کسب و کار خود را بشناسند ، به نقاط قوت و ضعف آن واقف باشند و بتوانند از حداکثر ظرفیت کسب و کارشان به درستی استفاده کنند . مدیران موفق در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز برای هدایت کسب و کار به مسیر درستی از استفاده از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات نیاز دارند تا به طرز اصولی و درستی ویژگی های کسب و کارشان را شناسایی کرده و از توانمندی ها و ضعف های آن آگاه باشند .
می دانیم که برند های موفق توانسته اند به درستی حاصل جمع بین قول و تعهد را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند . آنها در برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی خود قول می دهند آنچه را که می توانند عمل کنند و عمل می کنند به آنچه که قول داده اند . این عملکرد نشات گرفته از شناخت دقیق و اصولی مدیران موفق از کسب و کارشان است .
در ادامه به چند اشتباه رایج و مخرب که در تبلیغات باید از آنها اجتناب کرد اشاره می کنیم .
1.  شکل ظاهری محصولات خود را اغراق امیز طراحی نکنید ! مشتری فقط یک بار بار به شما و تبلیغاتتان اعتماد خواهدکرد ! درصورتی که از نگاه مخاطبانتان دروغ گو به نظر بیاید آنها نه تنها از شما خرید نخواهند کرد بلکه سعی در آگاه سازی دیگران نسبت به این تجربه و باور خود خواهند داشت .
2.  در بیان مدت زمان واقع بینانه باشید . مشتریان شما وقت شناس هستند . اگر در تبلیغات خود بازه زمانی را مشخص نموده اید باید در همان زمان به مشتری خود پاسخگو باشید . اگر عدم رعایت زمانبندی از سوی شما برای مشتریانتان یک تجربه منفی باشد به سرعت آن را به دیگران منتقل خواهند کرد .
3.  سطح کیفیتی را که در تبلیغات خود قول می دهید ارائه کنید . مشتریان شما از گرفتن وعده سطح استاندارد مطلوب و دریافت سطح کیفیت نامطلوب بسیار عصبانی خواهند شد . این عصبانیت در برخی کسب و کارهایی که برای سلامتی مردم بسیار حائز اهمیت است نظیر رستوران ها یا لوازم آرایشی و بهداشتی سریع تر بروز می کند
4.  قرعه کشی و جایزه های شانسی راه مناسبی برای ترقیب مشتریان در تبلیغات نیست . مشتریان شما مایلند آگاهانه پذیرای  واقعیت های صادقانه باشند تا بازیچه قرعه کشی های پی در پی که برایشان غیر قابل اعتماد باشد .
5.  مردم تمایل دارند تا پس از یک اعتماد صادقانه خرید کنند . خرید هایی که بالاجبار و با فشار روحی و روانی اتفاق بیوفتد تداوم ندارد . مخاطبان ما همیشه در قدم اول با ما گفت و گو می کنند تا دریابند که آیا ما ، محصولاتمان ، برندمان ، قول و تعهدمان برای انها  قابل اعتماد می باشد یا خیر !
6.  هنگامی که مشتری چاره ای جز خرید از ما ندارد بیش از سایر زمان ها باید برای او قابل اعتماد و اطمینان باشیم . این امر به ایجاد بازاریابی دهان به دهان کمک شایانی خواهد کرد .
7.  مشتریان کسانی هستند که با خرید کردن به ما لطف می کنند . اگر مشتریان از تبلیغات ما در ارتباط با تخفیفات قیمتی برداشتی نظیر حس بدهکاری و یا حس بی احترامی را داشته باشند هرگز برای خرید به ما مراجعه نخواهند کرد .
8.  خدمات پس از فروش نیز یکی از مولفه هایی است که مشتریان به آن توجه می کنند . درصورتی که خدمات پس از فروش در تبلیغات شما یک مزیت رقابتی محسوب شود مشتریان حساسیتی چند برابر خواهند داشت .
9.  راه ارتباطی میان خود و مخاطبتان را در تبلیغات تا حد ممکن ساده در نظر بگیرید . مشتریان شما دوست دارند تا حد ممکن مسیری ساده و راحت پیش پایشان قرار بگیرد . پیچیدگی و سخت شدن هر قسمت از مسیر برای مخاطب احتمال ریزش او را افزایش می دهد .
10.  اگر آمادگی ارائه خدمات به طور گسترده و فراگیر را ندارید پس به طور عمومی و گسترده نیز تبلیغ نکنید . در صورتی که پس طی مسیر از تبلیغات تا آنجا که هستید مشتریانتان از شما پاسخ منفی دریافت کنند ، تبلیغات شما به نفع رقبایتان تمام خواهد شد .
ذکر این ده نکته به صورت اجمالی برای افزایش حساسیت مدیران موفق در حوزه بازاریابی و تبلیغات و برای عدم مواجه با بازخورد های منفی در امور تبلیغاتیشان حیاتی و ضروری است . با توجه به محدودیت ها در منابع مالی جهت امر تبلیغات لازم است که حداکثر توجه به نکات مغفول مانده و کوچک اعمال شده و سپس کمپین های تبلیغاتی اجرا و عملیاتی شوند.

اگر بخواهید به یک مسافرت چند روزه بین شهری بروید کدام رفتار را از خودتان بروز می دهید ؟ قبل از انجام سفر تمام پیش بینی های لازم را انجام می دهید یا مسیر سفر را آغاز کرده و با پیش آمدها نیازهایتان را رفع می کنید و تصمیمات لحظه ای می گیرید ؟

حال اگر شما مدیر بازاریابی و تبلیغات یک شرکت یا سازمان باشید و نیاز باشد تا مسیر پیش روی تبلیغات خود را ترسیم کرده و طی مسیر نمایید کدام رفتار را خواهید داشت ؟

طراحی یک کمپین تبلیغاتی همانند بافتن یک فرش نفیس و دست بافت و ظریف است . قبل از بافتن یک فرش نیاز به تهیه نقشه دقیقی از محل گره های تار و پود به دار قالی داریم و بعد از آن باید با دقت و حوصله به دار قالی گره بزنید .

برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی نیز باید به درستی زمینه طراحی خود را بشناسید . مخاطبان شما کسانی هستند که شما قرار است تار و پود محتوای تبلیغاتی خود را در ذهن آنان گره بزنید و نقشی ماندگار برایشان خلق کنید . باید رده های سنی مخاطبان خود را به درستی بشناسید و رفتار فرهنگی و اقتصادی آنان را به درستی درک کنید . متناسب با نیاز آنان تصمیم بگیرید که پیام خود را چگونه به ایشان منتقل کنید . مطمئنا رفتار های فرهنگی و اقتصادی افراد میان سال با نوجوانان بسیار متفاوت خواهد بود زنان با مردان ، دختران با پسران تفاوت رفتاری خواهند داشت . باید به درستی شناسایی بکنیم که هنگامی که زن و شوهر در کنار هم هستند چگونه رفتار فرهنگی و اقتصادی بروز خواهند داد و یا زمانی که یک پدر با فرزند خود به یک فروشگاه اسباب بازی فروشی می رسد چه اتفاقی رخ می دهد .

بدیهی است که نمی توانیم از منظر فردی به طور قطعی و دقیق به نتایج مستدل و یکسانی دست پیدا کنیم . اما هرچقدر که این تحقیقات از مختصات رفتار مصرف کننده عمیق تر و دقیق تر صورت بگیرد به طور کلان و در سطح وسیع به نتایج واحد و یکسانی دست پیدا خواهیم کرد

پس از ایجاد شناخت مناسب از رفتار های مخاطبان خود یا به عبارت دیگر پس از مخاطب شناسی درست ، دقیق و حساب شده وقت آن است که محتوای پیام شما طراحی و ساخته شود . این محتوا می تواند در قالب چاپ کاتالوگ ، ساخت تیزرهای کوتاه با متدها و مولفه های گوناگون همچنین طراحی پوستر ها و بنر های مختلف و یا یک فایل صوتی باشد . محتوای این تبلیغات آنجایی اثر بخش خواهد بود که به مشتری نشان دهیم که وی با محصولات ما چه تغییری می کند . این که تمرکز در تبلیغات بر بیان ویژگی های محصول باشد در ذهن مخاطب پیامی قابل اطمینان نخواهد بود .

پس از نهایی شدن بستر های ایجاد تبلیغات و طراحی محتوای آن باید ابزار تبلیغاتی خود را به درستی انتخاب کنیم . به طور مثال در صنعت چاپ میزان گرم کاغذ برای مخاطب بسیار تاثیر گذار است . ذکر این نکته حائذ اهمیت است که اثر گذاری در  تبلیغات با کاتالوگ به معنای داشتن کاتالوگی با کاغذ گرم بالا و سنگین نیست . بلکه داشتن تناسب در انتخاب نوع مواد اولیه صنعت چاپ از هوشمندی مدیران موفق بازاریابی و تبلیغات خواهد بود . در مقاله های گذشته به طور مفصل به استراتژی بهره گیری از رسانه های مختلف باتوجه به صرفه و فایده آنها اشاره کرده ایم .

اما در انتها باید به یاد داشته باشیم که در حوزه بازاریابی بسیاری از موضوعات با حوزه کشاورزی همخوانی و تطابق دارد . یعنی سه گام اصلی بازاریابی و تبلیغات با سه گام اصلی حوزه کشاورزی که همان کاشت ، داشت و برداشت است شباهت دارد . مدیران موفق تبلیغات و بازاریابی باید همیشه به این نکته توجه داشته باشند که بازاریابی و تبلیغات یک فرایند زمان بر و اثر بخش خواهد بود و برای نیل به اهداف سازمانیشان که بافتن یک فرش نفیس از نخ های تبلیغات و بازاریابی ست باید صبور باشند .

در تبلیغات خود استقلال را فراموش نکنید!!


تبلیغات محیطی در سطح شهر ، کلیپ ها و تصاویری که در فضای مجازی به  دست ما می رسد ، تراکت ها و بروشور ها محصولات تبلیغاتی هستند که صاحبان رسانه ما را همه روزه در معرض آنها قرار می دهند .
اما اگر بخواهیم به طور واقع گرایانه به تبلیغات نگاه کنیم ذهن مخاطب در برابر این حجم از اطلاعات چگونه عمل می کند ؟
بد نیست بدانیم که اگر در طراحی فضای تبلیغاتی خود شروع به تحمیل و تحکم به مخاطب نماییم و به ذهن وی دیکته وار مفاهیم را القا کنیم به سرعت ضمیر ناخودآگاه ذهن مشتریان ما به حالت تدافعی درآمده و شروع به مخالفت با القائات ما می نماید . در بررسی محتوای بزرگترین کمپانی های دنیا با این واقعیت برخورد خواهیم کرد که کمپین های تبلیغاتی آنان بدون سناریوهای القائی بوده و سعی در انتقال درست باور و قدرتمند کردن ذهن مخاطب برای تشخیص خوب و بد می نماید . آنجایی که در تبلیغات ما بر آفرهای مختلف متمرکز شویم نمی توانیم انتظار داشته باشیم تا مخاطب هم همانند ما بیاندیشد . به خصوص در رسانه های گروهی گران قیمت نظیر بیلبوردها باید باور پذیری مفاهیم تبلیغات در درجه اول مورد تاکید و توجه قرار گیرد .
کنجکاو کردن فکر مخاطب هم یکی دیگر از روش های قدرتمند سازی ذهن آنان است . آن هنگام که مخاطب خود را برای کشف محتوای پنهان شده در برخی از پیام های تبلیغاتی خود کنجکاو می کنید و مادامی که با او در ابراز واقعیت ها صادق هستید می توانید انتظار داشته باشید که مخاطب پس از کشف شما تمامی شرایط را به درستی برسی کرده و با رسد کردن سایر رقبا اقدام به انتخاب شما برای رفع نیاز خود نماید .
می دانیم که فروش حاصل ترکیب سه عنصر توانایی ، دسترسی و انگیزه است . تبلیغات اثر بخش باید هرکدام از این سه عنصر را هدف تهاجم قرار داده و سطح هرکدام را در ذهن و باور مخاطب بالا ببرد . مخاطب باید توانایی خرید داشته باشد . بخش بزرگی از توانایی توانایی مالی و پرداخت است . توانایی های دیگری نظیر توانایی کاربری ، حمل و نگه داری نیز جزو مولفه های تاثیر گذار در افزایش سطح توانمندی مخاطب ما هستند . در دسترس بودن نیز دیگر عنصر لازم برای شکل گیری فرایند قطعی فروش است . ز دست دیده و دل هرد دو فریاد که آنچه دیده بیند دل کند یاد ! عنصر نهایی در بروز رفتار خرید انگیزه مخاطب است . بر طرف کردن نیاز مخاطب و یا تسهیل کردن مسیر برای او ، ایجاد حس تفاخر ،تمایز و برتری می تواند باعث افزایش انگیزه در مخاطب شود .
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که در بین این سه عنصر رابطه مستقیم وجود دارد . یعنی با افزایش توانایی یک مشتری بالقوه انیگیزه وی برای خرید نیز تقویت می شود .
مدیران موفق در حوزه بازاریابی و تبلیغات باید به مرز های استقلال در ذهن مخاطب احترام بگذارند و تنها با ایجاد حس توانمندی و افزایش باور و آگاهی در ذهن مخاطب و در نظر گرفتن حریم افراد برای انتخاب شما یا سایر تولید کنندگان محصولات به ایشان اجازه یک انتخاب شفاف و آزاد را بدهند .
به جهت تنوع حاشیه های فرهنگی و پراکندگی دهک های فرهنگی و اقتصادی افراد نمی توان به درستی و در قدم اول و با ایجاد یک تبلیغ ذهن ایشان را به درستی مدیریت نمود . بنابر این باید با توانمد نمودن ذهن مخاطب با تبلغات درست و اصولی و نه ایجاد سناریوهای تحمیلی و القاء یک دیکته تبلیغاتی مشتریان بالقوه را بالفعل نمود


ارادتمند شما : حسین فکور

پاسخ دهید